Co to jest Karta ECHE?
Karta określa ogólne ramy jakości działań, jakie uczelnia może przeprowadzić w ramach programu Erasmus+. Posiadanie karty ECHE jest warunkiem koniecznym dla instytucji szkolnictwa wyższego biorącej udział w programie Erasmus Plus w projektach z zakresu mobilności edukacyjnej osób.


Sprawdź listę uczelni partnerskich:
Jeżeli chcesz skorzystać z wyjątkowej okazji studiowania za granicą powinieneś spełnić poniższe kryteria:
- być studentem Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa
- być studentem studiów I, II stopnia
- mieć ukończony pierwszy rok studiów I stopnia (licencjackich)
- nie posiadać zaległości w opłatach uczelnianych,
- uzyskać pozytywne oceny ze wszystkich przedmiotów z poprzednich semestrów

Rekrutacja – organizacja wyjazdu
- Jeśli chcesz wziąć udział w rekrutacji, należy złożyć formularz_zgłoszeniowy. Już na tym etapie musisz być zorientowany, którą uczelnię zagraniczną wybierzesz.
- Twój formularz zgłoszeniowy zostaje rozpatrzony przez Uczelnianego Koordynatora ds. wymiany międzynarodowej – ERASMUS+. Jeżeli zostanie rozpatrzony pozytywnie to w tej sytuacji Koordynator kontaktuje się z Koordynatorem zagranicznej uczelni w celu nominowania Ciebie do wymiany akademickiej.
- Jeśli uczelnia zagraniczna akceptuje Twoją nominację na studia w swoich murach, wtedy Uczelniany Koordynator przekazuje Twój wniosek o wyjazd na studia do Uczelnianej Komisji Kwalifikacyjnej, która podejmuje decyzję o umożliwieniu Tobie odbycia mobilności.
- SUPER! Przeszedłeś pozytywnie procedurę rekrutacyjną i kwalifikacyjną!
- Porozmawiaj z Koordynatorem.. Koordynator organizuje i bierze udział w procedurze kwalifikacyjnej studentów na stypendia, pomaga sporządzić porozumienie o programie studiów, sporządza umowy itp.
- Z Dziekanem Wydziału i Koordynatorem uzgadniasz program swoich studiów w uczelni partnerskiej. Wypełniasz formularz „Porozumienie o programie studiów” („Learning Agrement”). W dokumencie tym podajesz nazwy przedmiotów, które zamierzasz studiować i liczbę punktów ECTS tym przedmiotom przyporządkowaną.
Porozumienie o programie studiów podpisane przez Ciebie, Koordynatora twojej uczelni oraz Koordynatora uczelni przyjmującej jest umową wiążącą. - Otrzymujesz potwierdzenie przyjęcia na studia (Acceptance Letter) z uczelni zagranicznej. Na tym etapie możesz już szukać zakwaterowania przy pomocy koordynatorów lub na własną rękę.
- Następnie Uczelniany Koordynator przydziela Ci licencję na wykonanie testu biegłości językowej na platformie OLS (Online Linguistic Support). Test wykonujesz przez Internet i trwa on około 30 minut.
- Następnie podpisujesz umowę finansową pomiędzy Tobą a Uczelnią, na mocy której wypłacane jest dla Ciebie stypendium w ramach programu Erasmus Plus.
- Od teraz możesz szykować się do wyjazdu! (nie zapomnij o ubezpieczeniu zdrowotnym)
Miesięczne stawki stypendium:
Jeśli wyjeżdżasz w ramach Programu Erasmus + nie ponosisz opłat za studia w uczelni partnerskiej. Twoje stypendium jest finansowane ze środków Programu Erasmus +. Jest ono przeznaczone na pokrycie zwiększonych kosztów utrzymania za granicą. Wysokość stypendium zależy od czasu mobilności i kraju do którego wyjeżdżasz.
Miesięczna stawka stypendium (Euro) 
TERMINY ZGŁOSZEŃ:
Wyjazdy na semestr letni 2022/2023 – 15.10.2022
Dokumenty do pobrania:
- Formularz_zgłoszeniowy (.doc)
- Karta Studenta Erasmusa_PL (.doc)
- Online-learning-agreement-for-studies(.docx)
- Wytyczne -dodatek socjalny (.doc)
- Wytyczne – osoby niepełnosprawne (.doc)
Instrukcje: