Specjalność: Zarządzanie jakością w szpitalach i hotelach
OPIS I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Zarządzanie jakością to specyficzna i ważna funkcja w organizacji. System zarządzania jakością jest złożonym systemem zarządzania wiedzą o procesach i środowisku działania organizacji – jego zadaniem jest integracja wszystkich funkcji organizacji w harmonijną całość tak, aby organizacja mogła bez przeszkód się rozwijać.
Dynamiczny rozwój opieki zdrowotnej i sektora hotelarskiego skłania do poszukiwania specjalistów z dziedziny zarządzania jakością. Studia o specjalności Zarządzanie jakością w szpitalach i hotelach pozwolą Ci zdobyć potrzebne na rynku kwalifikacje i dadzą Ci możliwość znalezienia pracy w firmach i instytucjach, które potrzebują młodych dynamicznych specjalistów do zarządzania jakością.
Po ukończeniu studiów możesz podjąć pracę m.in.:
- w ośrodkach turystyczno-rekreacyjnych, w których wdraża się lub utrzymuje system zarządzania jakością
- w firmach świadczących usługi doradcze i szkoleniowe w zakresie zarządzania jakością w służbie zdrowia
- w firmach prowadzących działalność certyfikacyjną systemów zarządzania,
- we własnej firmie, realizując strategię nieustannego doskonalenia, której działalność powiązana jest ze służbą zdrowia bądź sektorem hotelarskim.
Studia kształcą nowoczesnego menedżera, specjalistę i przedsiębiorcę, który potrafi myśleć systemowo, zarządzać procesami, uwzględniając ich powiązania, kształtować styl zarządzania oparty na przywództwie, zachęcać pracowników do angażowania się w wykonywane zadania, budować wzajemnie korzystne relacje z dostawcami, wykorzystywać kontakty z klientami do doskonalenia organizacji, wdrożyć i rozwijać strategię rozwoju, zwłaszcza w tak ważnej dziedzinie jak zdrowie publiczne.
PROFIL ABSOLWENTA
Studia o specjalności Zarządzanie jakością w szpitalach i hotelach pozwolą Ci zdobyć kompetencje w zakresie:
- planowania, wdrażania i utrzymywania systemu zarządzania zgodnego z normą ISO 9001
- zapewniania skuteczności realizacji jednostkowych projektów i długotrwałych przedsięwzięć w sektorze opieki zdrowotnej i działalności hotelarskiej
- doskonalenia sprawności dowolnych funkcji organizacji oraz integrowania i harmonizowania funkcji organizacji w realizacji strategii doskonalenia.
WYBRANE PRZEDMIOTY na specjalności ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W SZPITALACH I HOTELACH
- Akredytacje szpitali i hoteli
- Analiza strategiczna w zarządzaniu szpitalem i hotelem
- Marketing usług medycznych i hotelarskich
- Metody, techniki i narzędzia doskonalenia jakości usług
- Zintegrowane systemy zarządzania jakością
Przedmioty międzykierunkowe
Już od drugiego semestru w planie studiów uwzględniony jest blok przedmiotów międzykierunkowych (do wyboru). Pod poniższym linkiem znajduje się aktualne zestawienie wszystkich dostępnych przedmiotów:
AKTUALNOŚCI Z GDAŃSKA: