Specjalność: Marketing i zarządzanie sprzedażą
OPIS I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Sprzedaż nazywana jest obecnie najważniejszą umiejętnością przyszłości. We współczesnym świecie, w którym rynek produktów i usług wydaje się być nasycony, umiejętności sprzedażowe stają się coraz bardziej pożądane na rynku pracy. Jeśli interesuje Cię zdobycie wiedzy z zakresu szeroko pojętej sprzedaży – to ta specjalność jest właśnie dla Ciebie. Podczas studiów na specjalności Marketing i zarządzanie sprzedażą zdobędziesz wiedzę i umiejętności zarówno z obszaru nauk społecznych takich jak psychologia i socjologia, jak również w zakresie zarządzania i ekonomii. Nauczysz się analizowania rynku pracy oraz tworzenia i planowania strategii marketingowych. Poznasz również aspekty reklamy w kontekstach psychologicznych, socjologicznych jak również ekonomicznych. Zdobędziesz wiedzę z zakresu prawnych norm obowiązujących w sprzedaży i marketingu, a także zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
Podejmując studia na specjalności Marketing i zarządzanie sprzedażą, student zdobędzie wiedzę i umiejętności:
- na temat technik i elementów procesu komunikacji marketingowej oraz sprzedaży marketingowej,
- umiejętność zarządzania relacjami z klientami oraz wiedzę na temat etycznego wymiaru pracy z drugą osobą,
- umiejętność tworzenia strategii i planowania marketingowego oraz technik komunikacji i sprzedaży marketingowej,
- wiedzę i umiejętności z zakresu analizy rynku pracy, marketingu handlu i usług, metod i technik reklamy, zachowań konsumentów i technik sprzedaży marketingowej,
- posiada wiedzę zaawansowaną na temat podstawowych metod i teorii stosowanych w analizie wybranych obszarów rynku,
- wiedzę na temat psychologicznych uwarunkowań reklamy w kontekście uwarunkowań rynkowych, prawnych, ekonomicznych i socjologicznych,
- wiedzę na temat zasad i norm etycznych, dotyczących działań marketingowych i związanych z zarządzaniem reklamą, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
WYBRANE PRZEDMIOTY na specjalności Marketing i zarządzanie sprzedażą
- Marketing handlu i usług
- Psychologia handlu i reklamy
- Strategie i plany marketingowe
- Techniki komunikacji i sprzedaży marketingowej
- Zachowania konsumentów
AKTUALNOŚCI Z POZNANIA: