4 porady, jak budować swoją markę osobistą

Sprawdź, jak świadomie i profesjonalnie zacząć budować swoją markę osobistą.

Personal branding daje wiele korzyści: zwiększa prawdopodobieństwo otrzymania dobrej pracy, pozwala lepiej wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej i wpływa pozytywnie na naszą wiarygodność w oczach pracodawcy.

 

Porada 1: Określ swoje atuty

Z pewnością posiadasz wiele cennych kompetencji i mocnych stron, które wyróżniają Cię na tle konkurentów. Musisz je tylko w sobie odkryć. Zastanów się, w czym jesteś dobry, co lubisz robić i w jakich dziedzinach masz doświadczenie. Zapytaj bliskich, co cenią w Tobie najbardziej. Dzięki temu uda Ci się stworzyć wiarygodny opis siebie, co zapoczątkuje proces budowania marki osobistej. Odpowiedz sobie również na pytania:

  • Jakie są moje wiodące cechy?
  • Jakie mam wady?
  • Co mogę w sobie udoskonalić?
  • W czym mogę być pomocny?

Porada 2: Odkryj wartości, z którymi się utożsamiasz

Personal branding jest czymś więcej niż tylko budowaniem wizerunku, który dowolnie wykreujesz. Chodzi przede wszystkim o to, aby być autentycznym i mieć swoje wartości – Twoje działania muszą pokrywać się z komunikatem wysyłanym na zewnątrz. Przykładowe wartości w marce osobistej to: uczciwość, profesjonalizm, otwartość, indywidualizm, kreatywność.

Porada 3: Załóż blog lub własną stronę www

Pokaż, że jesteś pasjonatem, ekspertem w swojej dziedzinie i zacznij dzielić się wiedzą. Własna witryna może stać się profesjonalną wizytówką – również podczas starań o pracę. Zadbaj o merytoryczne treści i ciekawą oprawę wizualną. Będzie to też dobre narzędzie do budowania relacji z odbiorcami, a w niektórych przypadkach nawet z klientami.

Porada 4: Zdefiniuj swoje cele

Dlaczego w ogóle zależy Ci na budowaniu własnej marki? Dokładne określenie celów jest niezwykle ważne, ponieważ ułatwia ich późniejszą realizację. Jeśli nie wiemy, do czego dążymy, nasze działania są chaotyczne i nieefektywne. Zastanów się, dlaczego robiłeś różne rzeczy dotyczące Twojej kariery w przeszłości. Działania wizerunkowe mogą być podyktowane na przykład chęcią dotarcia do większego grona odbiorców lub tworzenia fundamentu pod własną firmę.

Sprawdź kursy i szkolenia Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa i naucz się budować swoją markę: https://www.wsb.net.pl/kursy-i-szkolenia/

Przeczytaj również: porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/wymiar-czasu-pracy-na-pelny-etat-jak-go-okreslic